torsdag 30 september 2010

Tema Kärlek idag!


Idag är ingen vanlig dag, för det är våran 4 årsdag, hurra hurra hurra!


Vi har gått igenom sjukt mycket, jag och Patrik. Det är flera gånger vi har varit nära på att bryta upp men tack vare att vi har pratat med varandra så har vi löst det och blivit starkare som par! Ibland övervinner kärleken faktiskt allt ^_^

När vi fick Freya drabbades jag av förlossningsdepression och det tärde något enormt på oss båda. Sen att Patrik var tvungen att jobba jämt för att få våran ekonomi att gå ihop och därmed var borta varje eftermiddag och kväll. Jag stod här själv, mådde skit (utan att veta varför), försökte ta hand om Freya och hem så gott jag kunde utan att slänga mig själv utför balkongen, samtidigt som jag försökte få Patrik att börja jobba dag och hjälpa till mer här hemma! Det blev en ond cirkel och till slut fick han nog. Han gjorde slut men efter en vecka ångrade han sig, för det var ju mig han ville leva med, bara inte på detta sättet. Jag tog honom tillbaka utan att blinka och han förbättrade sig enormt! Men blev jag nöjd för det? Nej...
Jag fortsatte att kasta skit på honom och tillslut förstod Patrik att jag inte mådde bra. Han sa att jag fick en vecka på mig att söka hjälp och hade jag inte gjorde det så skulle han göra det åt mig. Dagen efter gick jag och sedan dess (februari 2010) har jag mått mycket bättre och kan nu njuta av våran familj!
Vi är ett bra team jag och Patrik... Det är han och jag!



Inga kommentarer: