söndag 19 september 2010

Mentalsjukhus nästa

Ibland känns det som att det är det enda rätta. Både jag och Patrik har varit på kasst humör, trötta - psykiskt trötta och Freya har varit a pain in the ass! Hon var till en början rätt gullig och mysig men sen på eftermiddagen... Fy fan säger jag bara!
Hon har varit PÅ mig hela tiden! Har jag tagit ett steg åt höger har även hon gjort det om inte två tom. så att hon stod PÅ mig. Hon har gjort sig illa såå många gånger idag att vi tillslut nästan slutade bry oss. Vi har förklarat varför hon ramalt osv men det tar 1 minut så gör hon PRECIS samma sak igen!
Och så babblar hon, heeeela tiden! Jag har ont i öronen! Ber man henne vara tyst en liten liten stund får man till svar:
 "Men jag vill ju prata". Vad säger man då?

Vi hade cyklat till affären och på vägen hem säger Freya:
"Mamma.... Jag ska krossa dig!"
Jag blev helt paff! Visste inte alls vad jag skulle svara på det. Sa till Patrik vad hon hade sagt till mig och då säger hon det till mig igen. Jag sa då att det inte är kul för mamma blir ledsen.
"Jag tycker det är kul", säger hon då.
Jag vet, hon är bara 2½ men hon vet oftast vad hon säger så ja... det sved lite måste jag säga =(
Och vart hon har fått det ifrån har jag ingen aning om! Antingen från tv eller kanske någon på dagis?

Här är en söt bild från idag. Freya sover sällan middag men idag så somnade hon sittandes bredvid mig i soffan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Barnen de små lär sig så mycket på dagis!
En liten tröst är att oftast vet dom inte innebörden av vad dom faktiskt säger.

Otroligt fin bild . Du har en söt liten tjej!
Kram

Lenaa sa...

Nä jag tror inte att hon fattade innebörden men det svider ändå! Sen att jag varit en tjurskallig mamma idag, så kanske jag tog åt mig lite mycket i onödan. =)

Hon är ju så underbar många gånger annars ;)
Tack B!