söndag 12 september 2010

Ångest?


The key to Life is Balance

Jag fattar varför jag hade ångest igår men idag? Känns som att jag druckit en kanna kaffe och är super stressad. Men varför? Är det bara så att min själ är i obalans pga alkoholen? Att jag inte hunnit repa mig trots min otroligt bittra dag igår?
Detta får mig att vara ännu mer säker på att jag gör helt rätt i att skippa alkoholen. Den är ett gift för både min kropp och själ. Ja, det var väl inget nytt, hehe, men jag tror ni fattar vart jag vill komma. Det är helt enkelt inte värt att dricka, inte ens lite.

Klockan 12 ska jag på Zumba på mitt gym. Jag tror, jag hoppas på att det är det jag behöver. Motionera både min kropp och själ. Motion gör så mycket mer än vad man tror. Så nu sitter jag och längtar efter passet så att jag får igång mina "må bra hormoner" och kanske min kropp och själ kommer i balans.

Det blir första gången jag provar Zumba på gymmet. Jag har lånat en dvd av Anna men stå hemma och skutta runt är inte så givande.. Känner mig så otroligt töntig, hehe. Är man fler dock och har en verklig instruktör så brukar det kännas bättre och gå lättare. Så vi får se vad jag kommer tycka om Zumba!

1 kommentar:

Anna sa...

Det har även varit riktigt tråkväder de senaste dagarna. Det kan påverka massor också, det känner jag iaf av..! Hoppas Zumban va kul!! =) KRAM/Anna