söndag 5 september 2010

Klassresa!

Imorgon ska jag åka på klassresa, hehe. Fatta hur skumt det känns! Vi ska åka till ett ställe som heter Bockaberg, 30 minuter utanför Göteborg. Vi ska paddla, leka lekar, spela spel, bada (?) osv. Beror lite på vad det blir för väder. Tro det eller ej men jag är lite nervös ;) Jag är inte så mycket för sånt här egentligen men det kommer nog bli kul. Ett riktigt bra tillfälle för mig att lära känna eleverna och dom mig. Vi ska sova där och det är nog det jag är mest nervös över. Jag är så sällan ifrån Freya på nätterna så ja... men det är nyttigt!

Freya ska på 3 års kalas idag. Jag och Patrik måste borra å greja så Freya ska få gå själv. Det är hos grannen så är nära. Freya kommer nog tycka det är kul! Så vi ska strax iväg och handla lite saker och så en present till födelsedagsbarnet!
Freya sa när vi sa till henne att hon skulle på kalas idag att hon ville gå själv! Mamma och pappa fick inte följa med, hehe. Sån tur då, då vi inte ska med. Bara följa med och lämna.
Hon vill gärna göra mycket saker själv nu. Gå ut och leka själv, handla, gå till personer osv. Hon är ju bara 2½ så jag vågar inte låta henne vara ute själv å leka tex men samtidigt vill jag prova då hon verkar så sugen på det. Jag skulle isf gömma mig och stå och titta på henne hela tiden och se hur hon klarar det. Men nej, jag kommer inte låta henne vara helt själv medans jag sitter inne och glor på tv!

Vi grillade igår med Malin och Anders. Vi ville göra en sista grillning för denna säsong. Och fasen va gott det blev! Så lyckat! Vi åt hur mycket som helst, allihopa! Allt tog verkligen slut =)

Nu ska vi göra oss klara för en svängom på "stan"! Ha det gott!

1 kommentar:

Anna sa...

Bockaberg är riktigt fint, nära sjö så ta med dig badkläder om du vågar =) Har varit med och lett ungdomsläger där..!