onsdag 8 september 2010

Lägret

Jag tänkte då berätta lite om lägret.
Vi åkte till ett ställe som heter Bockaberg och ligger 30 minuter ifrån Göteborg. Så vi var inte så långt borta men oj va bra vi har haft det!

När vi kom dit åt alla lunch, placerade sina saker i rummen som vi skulle sova i och sen var alla i full gång med att bada och paddla kanot! Jag höll på ovanpå vattnet. Det var inte många grader men ändå var det många som bada länge och väl!
Sen körde vi en kamratbana. Det var olika stationer och man var tvungen att sammarbeta för att klara av uppgifterna. Det var kul och alla samarbetade riktigt bra!
Senare på kvällen när det blev mörkt fick vi bege oss ut på spökvandring i skogen! Dom hade hängt upp spökreflexer i träden och så hade varje grupp några ficklampor och följa reflexerna. Efter vägen gömde sig några lärare och skrämde eleverna, hehe.
Jag och den förra assistenten fick hjälpas åt att köra Gabriel i rullstol runt banan på den smala stigen. Herre min guu vad vi fick kämpa, haha! Gabriel flög runt som en vante och jag å den andra knuffade å lyfte å hade oss. Det tog sin lilla stund men vi klarade det! Som belöning blev det korv och marsmellowsgrillning! Mys!
Under natten blev det inte så många timmars sömn men vem behöver det på ett läger? ;)

Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder från iPhonen.. Irriterande! Så får göra det sen när jag kommer hem.

Är trött idag men överlever. Hela klassen är mer eller mindre döa så det blir en lugn dag.

Hörs senare igen!

Inga kommentarer: