onsdag 15 september 2010

Oväder!

Det har verkligen varit skumt väder här idag. När jag kom hem efter jobbet så slappade jag några minuter i soffan sen skulle jag iväg och hämta Freya och då börjar det spöregna! Så jag tänkte att jag väntar 10 minuter och sen går jag oavsett om det slutat eller inte. Det tog typ 2 minuter så började det åska och inte så lite heller! Det kom en blixt och direkt stort dååån! Jag vet att Freysan är rädd för sånna typ av ljud så jag klädde snabbt på mig, tog vagnen och sprang till dagis!
När jag kommit 1/4 slår blixten ner och jag blev så jävla rädd! Jag skrek rätt ut och hukade mig som om någon bombade mig eller nått. Sprang sedan vidare och känner att regnet gör jävlig ont.. Kollar på marken och ser att det haglar ju och inte små ispärlor heller! Aj!


Väl framme kliver jag in och möts av en fröken som står och kramar om en panikslagen Freya =(
Hon kastade sig mot mig när hon såg mig och jag satte mig, helt genom blöt, på en stol med Freya i famnen och bara kramade om henne.
"Jag vill åka hem mamma!"
Vi satt säkert där i 10 minuter innan vi gick. Fröken erbjöd mig en handduk men det regnade ju än så jag tackade nej.
Satte Freya i vagnen och hon ville gömma sig under myggnätet och regnskyddet. Pluttan!

När vi kom hem valde Freya ut en film och så tog vi av oss dom blöta kläderna och la oss i soffan under mitt täckte och mjuka kuddar att vila våra huvuden mot, käkade popcorn och drack mjölk!
Mysigt =)

Ja, gör som sagt om bloggen så är lite rörigt tills det blivit som jag vill ha det. Helena är så go och hjälper mig även denna gången! Säg gärna vad ni tycker... Passar denna bakgrunden mig och min blogg eller har ni något förslag på något annat? *Kluven*

Inga kommentarer: