fredag 10 september 2010

Flirt på bussen

Satt och lyssnade på min talbok på bussen. Jag satt längst fram på "gammelstolen". Busschauffören fick syn på mig efter ett tag och fan va han titta och flinade! Första fattade inte jag riktigt att det var mig han sökte ögonkontakt med (jag var ju helt inne i min bok) men när han inte ens tittade på hur han körde fattade jag och började få lite smått panik! Då tittade han fram igen som tur var..
Tänkte sen att, äsch det var inte mig i sig han tittade på, men sen gjorde han det igen och smilade som en tok. Jag är ju en sån som blir så generad med så jag log tillbaka och tittade snabbt undan, haha! Så pinsamt!
Jag vet sällan hur jag skall reagera när sånt händer. Nu tyckte jag inte han var söt så det var lite lättare att ignorera men hade han varit det så hade jag blivit högröd i ansiktet!
Nu menar inte jag att det var jobbigt, för visst är det kul med lite uppmärksamhet! Men.. sen jag blev mamma, framförallt, så har jag inte fått lika många blickar. Kanske pga att dom ser mitt barn eller så har jag väl helt enkelt inte varit intressant. Eller kanske är det jag som inte lagt märke till det? Att det är jag som har kollat bort eller "gömt" mig. Jaja, lite kul var det iaf!

Hanna kommer och hälsar på om 1 månad! 8-10 oktober! Det längtar jag till. Får se vad vi hittar på i höstvädret men alltid blir det nått =)

Nu blir det fredagsmys på hög nivå här hemma! Hela familjen är samlad, det regnar ute och vi har lite gottit till i kväll (som jag tjuvstartat på, hihi) och så blir det väl Idol lite senare. Myyyys!

1 kommentar:

Hanna sa...

Det ska bli så himla mysigt! Längtar massor! Ha en mysig kväll och helg!
Stor kram till hela familjen!