lördag 11 september 2010

Alkohol - nej tack!


Alcohol no more!


Jag har bestämt mig att jag inte ska dricka alkohol tills jag fyller 25. Jag drack knappt 3 cider igår och jag har sovit som en kratta, vaknade trött och så jävla grinig helt utan anledning! Bakis är jag inte men jag känner mig som värsta PMS-kärringen. Jag klarar helt enkelt inte av alkohol just nu. Eller, klarar av och klarar av men dagen efter blir jag så grinig och trött. Det behöver som sagt inte ens vara mycket jag har druckit! 
Så nu har jag kommit fram till att jag ska inte dricka mer till jag fyller 25. Två månaders uppehåll ungefär. 

Jag vet inte riktigt hur jag vill fira min 25 års dag. Många fixar den största festen någonsin men ärligt talat.. jag vill nog inte ha fest. Klart jag vill fira men hellre gå på restaurang med alla nära och kära, kanske en hel dag. Först.. ehm.. inte vet jag, paintball och sen restaurang eller nått. Det hade varit kul! =)
Så hellre en händelserik dag än en dyngrak fest sent in på natten/ tidig morgon. 


Dans stor på schemat för Freya idag. Hon var såklart lika exalterad denna gången. Det gick riktigt bra men sen när det var dax att gå så fick hon sitt utbrott, igen. Hon skulle inte gå hem, hon skulle vara kvar och dansa mer! Alla föräldrarna tittade och undrade om hon gjort sig illa eller något.. När jag sa att hon bara ville dansa mer så flina dom lite och blicken visade att dom tyckte att det var en konstig reaktion. 
Är det verkligen bara Freya som reagerar så här? Ni som har barn, har era barn gjort så eller har ni sett andra göra det? Om ett barn verkligen älskar något så är väl inte det en sån konstig reaktion? Eller?
Jag tycker då inte det, men jag tycker att det är lite jobbigt när dom andra reagerar på det. Jag bryr mig inte om sånt lika mycket som förut men det är klart att det känns lite jobbigt när dom undrar vad som är fel. Det är inget som är fel! Kanske är det jag som uppfattar dom som att dom reagerar så. Kanske dom inte bryr sig eller tycker att det är konstigt men det verkar iaf så. Aja, min dotter älskar dans och blir ledsen när hon inte får dansa, inget konstigt med det! 

=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) 

2 kommentarer:

emelie sa...

Nej, inte någon bra start på dagen!!

Anonym sa...

Helt underbart fina barn du har!