torsdag 16 september 2010

Tandläkaren

Då har jag varit hos tandläkaren. Innan han tittade på tanden så började han prata om att ev behöva borra, rotfyllning och allt vad det nu var. Men jag höll lugnet och tog inte ut något i förskott. Bra! För det behövde jag inte.
Han fick fixa och trixa ett bra tag, la i mer plast, slipade till det osv. Sen fick jag bita på ett papper som färgar av sig på tänderna och så såg han att min tand i underkäken var så pass spetsig så när jag biter ihop spetsar den tanden min onda tand ovanför! Inte konstigt att jag haft ont och att plasten hela tiden, ganska snabbt blivit dålig. Så han fick slipa ner den spetsiga tanden. Lite otrevligt men det gick bra.

Nu tycker jag att det ilar och så ändå men det är nog bara för att han grejat så mycket. Jag slapp ju borra iaf!
Inte blev det dyrt heller. Jag hade ju räknat med 1000- 1500 kr men det gick på 687 kr och mitt tandvårdsbidrag hade hunnit fyllas på med 300 kr, så slutsumman blev 387 kr! Helt okej!

3 kommentarer:

emelie sa...

Om det hade varit så "billigt" varje gång hade man kunnat gå dit lite oftare!

Hanna sa...

Åh så fin din blogg blivit! Bara tre veckor kvar!! :) Kram

Lenaa sa...

Emelie: Ja eller hur! Då skulle man inte gruva sig för att gå dit. Då är det ju värt att ta tag i problemet direkt än att vänta två år och det bara blivit värre! Får jo hoppas på att politikerna ändrar systemet så att tandvården ingår i vården!