tisdag 14 september 2010

Team "Pale"

Ända sedan Patrik började på nya jobbet har det hänt mycket här hemma. Vi samarbetar på en helt annan nivå och har hittat ett sätt som funkar så bra för oss.
Jag har sedan 6 månader tillbaka totalt tappat suget på att laga mat. Så när han då har jobbat kväll varje jävla dag, så har jag stått där med en sällskapssjuk dotter, disk, tvätt och måste laga mat och ev handla!
Det var pest.
Nu ser våra dagar mycket bättre ut. Jag lämnar Freya på dagis och Patrik hämtar (om han inte måste jobba över då), han börjar laga mat och jag tar hand om disk och annan röjning som behöver göras samtidigt som vi bådar håller koll på Freya. Detta resulterar i att vi umgås samtidigt som vi får en massa gjort och bra, god mat! Vi får alla mer tid till att göra det vi vill, kolla på tv, läsa en bok, spela spel, blogga (!) eller vad det nu kan vara.
Det är detta samarbete jag har längtat så efter i flera år och nu äntligen börjar det ta form! Äntligen kan vi vara den familj vi vill vara och leva där efter! Helt underbart!









4 kommentarer:

Sanna sa...

Tack själv för komentaren! Han är super häfftig och otroligt mammig redan. Jag är faktiskt född och uppvuxen i hedemora. Var 9 år då vi lämnade staden har kanske inte jätte många minen från den tiden då vi från jag var 1 år till 3 år bodde både i Hdm och Avesta. Sedan bodde jag 2 år typ i Borlänge. Men Falun känns mer som mitt hem...

Sthlm är okej men inget slår landet, jag bor i en våning på östermalm. Inte mycket skog eller gräs så långt ögat kan nå. Men man lär sig leva här också.

Din dotter är otroligt söt!

// Sanna

Tokiga jag sa...

underbart!!! Jag har alltid vetat att ni kommer fixa det!

Anonym sa...

Naaaw, så fina ni är!

Lenaa sa...

Sessan: Tack söta du ^_^