lördag 25 september 2010

Idag blir det av!

Det är Hot Yoga kl 11 idag så jag tänkte försöka komma iväg till den. Jag ska INTE lägga mig och "vila" igen, hehe. Freya har ju dans kl 12 men hon har blitt så snorig så det är nog bäst att hon stannar hemma.


Freya babbel!

Freyas farmor och farfar var här en sväng förra helgen. Patrik har köpt en plånbok till Freya och hon visade den för dom. Då kom ju deras plånböcker fram och Freya fick allt deras "skrot" att lägga i sin plånbok. Sen frågade farmor vad hon skulle göra med pengarna.
"Jag ska spara dom", svarar hon. Riktigt bra! ;)



Freya hade stått framför spegeln på dagis och speglat sig. Så säger hon:
"Va snygg jag är".
"Ja, du är jätte snygg", svarade fröken.
"Du är också snygg", säger Freya då. Fröken bara smälte! Det kommer hon leva länge på!



Ikväll blir det middag hos Monica och Gilbert. Gilbert fyllde nämligen 15 i måndags och vi ska fira honom ikväll. Dock blir det lax till middag så jag och Patrik kommer ta med kött ist. 
Ingen av oss äter fisk. Jag äter kalles kaviar och fiskbullar men inget annat i fisk väg. Patrik äter inget alls. 
Freya har vi dock lärt äta fisk. När hon var liten och fick barnmatsburkar så köpte vi lite olika fisk för att hon skulle lära sig att äta det och tycka om det. Så får hon ju även det på dagis så det känns bra! Så hon kommer få äta lax ikväll =)

Ha en super go lördag allesammans!

Inga kommentarer: