fredag 24 september 2010

Leta efter MIN pappa!

När vi kom till Patriks jobb så fick en följa oss och visa vart Patrik var. Freya talade då om att det är HENNES pappa vi skulle leta efter. "MIN pappa!"
Han fick en stor kram av henne sen tog vi en vända och tittade och hälsade på dom som arbetar där. Vi kom in i personalrummet och där det var fullt upptåg. En som skulle sluta så det var tårta och grejer. Freya blev ju såklart sugen så hon frågade pappa om hon också fick. Då hade dom päron split i frysen som hon gärna tog emot!
Senare kom en annan fram till Freya med en godispåse och sa: "Säg inget till mamma"
Freya tittade med stora ögon och tackade (så artig!).
Vi väntade på Patrik, då han inte hade så mycket kvar att göra, ute på lastbryggaren. Vi satt där och myste i solen, åt lite godis och dansade till musiken ifrån lagret. Arbetarna gick för bi och kom åkandes på sina truckar och hade svårt att hålla blickarna borta ifrån Freya. Dom var såå nyfikna, hehe! Alla ville säga något ord till henne och kunde inte sluta le.




Freya charmar verkligen folk bara genom sin närvaro. Skryt kanske vissa tycker men så är det. Även främlingar har ibland svårt att låta henne vara. Det är flera gånger jag fått hålla henne/ställa mig i vägen för att folk ska förstå att hon inte är något för allmänheten.

Så nu har hon fått se vart pappa jobbar! Känns riktigt bra tycker jag. Att hon vet att pappa är inte så långt borta och har fått träffa dom han jobbar med. Och att dom vet vilka vi är också.

Freya var helt slut när vi kom hem. Vi satt i köket och pratade och sen var hon borta.. Jag gick för att se vart hon tog vägen och då hade hon krypit ner i sängen! (18.20). Freya är inte den som lägger sig självmant! Så vi frågade om hon var trött och så fick hon pyjamas. Hon kom dock upp 20 minuter senare men somnade i soffan bredvid Patrik. Min fina prinsessa!

1 kommentar:

Mamma sa...

Nu börjar du förstå vilken underbar dotter du har.. liksom jag hade/har även om hon var ett "monster" första året. <3<3<3