fredag 27 maj 2011

VAB + Magbild

Är hemma och vabbar idag. Freya har i flera dagar haft en fruktansvärd andedräkt. Det brukar hon få när hon börjar bli sjuk men inget har riktigt hänt. Men när vi var på uppvisningen/avslutningen igår så märkte jag att hon var lite varm och rosig om kinderna, om än pigg.
När vi kom hem så blev det en aning bättre men jag såg ändå på henne att hon inte var helt okej. Så bestämde mig för att hon skulle få vara hemma idag. Det var helt rätt val. För idag är hon varmare (tycker det stiger, blir att ta tempen snart) och hon luktar ännu mer illa och är hängig. Ligger i soffan, vill inte äta frukost och bara tittar på tv. Snuttan!



Gick in i vecka 22 igår! (21+1 idag). Magen växer, bebis rör på sig mycket, lite gravid kremper har jag och känner mig lite sådär just nu. Halsbränna, blir snabbt trött, humörsvängingar, får kramper/håll i magen som är jobbiga, hungrigare än vanligt och lite allmänt seg. MEEEEN, lika glad för det är jag *tralalala* 
Nu börjar vågen öka i en snabbare tackt. Måste tänka till lite mer nu och inte falla för onödiga frästelser. Nej, jag bantar verkligen inte och äter typ allt men ibland är det bara "falskt" sug och det försöker jag undvika genom att dricka något istället eller ta en frukt. 4 kg har nu gått upp! 


Helkropps.. Så ni ser att det faktiskt är MIN mage jag tar kort på, hehe!

Inga kommentarer: