tisdag 24 maj 2011

Ibland är det barnen som får säga till oss


Vi var på väg hem från dagis. Det blåser massor, det började regna och det var kallt.. Jag var trött och humöret försvann fortare än kvikt! Jag fräser till åt Freya, helt utan anledning och då säger hon lugnt:
"Är det något som är fel mamma?"
Älskade vännen! Blev genast på bättre humör. Barn förstår ibland mer än vad man tror!



Igår var jag pigg i både kropp och knopp. Idag har jag varit okej i båda tills sista timmen på jobbet. Kände hur orken bara försvann och magen var lite jobbig. Ibland får jag som kramp/håll i magen, strax ovanför ljumsken. Ganska jobbigt och obehagligt. Det släpper inte heller utan sprider sig vidare till resten av magen. Inte förns jag vilat och ganska länge, då blir det bättre. Vet ni vad det kan vara? Är det typ håll? Eller är det ligamenten som drar?




Har börjat bli hungrigare än vanligt. Igår kväll vid 21.30 tänkte jag gå och lägga mig men kände hur magen kurrade. Jag brukar aldrig vara hungrig så sent! Tycker det är jobbigt att äta sent på kvällen.. men detta kunde jag bara inte ignorera. Det var bara att ta något att äta! Yoghurt och puffar blev det! De satt fint ;) Misstänker att det var bebisen där inne som ropade att den (hon?) behövde mer mat!

Inga kommentarer: