tisdag 3 maj 2011

Hur mycket är klockan?

Freya är väldigt intresserad av klockan. Hon har under en ganska lång period nu frågat hur mycket klockan är osv. Lite roligt tycker jag! Vi hade en klocka med romerska siffror hemma men den förstod hon ju sig inte på så jag köpte en billig på ÖB som hon kan titta på. Vi har inte gått igenom klockan men ska ta och göra det. Kommer dock inte ihåg hur man lärde sig klockan. Hur förklarar man klockan för ett barn utan att göra det komplicerat? Jag har nämligen en viss tilldens till att göra det ibland, hehe.




Sen klockan 9 i morse har jag var så sjukt sugen på pizza! Lunchen i skolan smakade apa, så jag skickade ett sms till Patrik och sa att ikväll blir det pizza! Tänkte att han inte skulle protestera då han slapp ställa sig och laga mat ;)
Den pizzan försvann på några få minuter, vill jag lova! Satan i gatan va go den var! Precis vad jag hade längtat efter. Det värsta är att jag ännu är lite sugen... Hade lätt kunna äta någon slice till bara för att det är så jäkla gott! Meeeeen det finns tyvärr ingen pizza kvar.. Lika bra är väl det kanske, hihi!

1 kommentar:

Emelie sa...

Evi ahr vetat kl 9 sen inann hon va 2 varför vet jag faktiskt inte, hon mste ha sett det upprepade ggr någonstans haha!

Iallafall så har jag också tänkt börja med klockan här snart då intresset finns och då kommer jag visa att t e x: kl 12 är det lunch och kl 7 på kvällen sover man osv. Hoppas att det ska funka iallafall :-)

KRAM

SV: TACK jag är superduper nöjd :-)