onsdag 19 januari 2011

Tomätsuppä!

Hallo bloggen!

Nu ska jag göra lite tomatsoppa! Min och Freyas favorit. Patrik får äta något annat, hehe!
Visst är det jobbigt att varje dag komma på något att äta? Jag vet, planera men ändå! Det värsta som finns är när alla är hungriga men ingen vill ha samma mat och så måste man dessutom handla först! Det är sällan goda miner då. 

Hur brukar ni göra? Planerar ni vad ni ska äta någon dag i förväg, för hela veckan eller som oss, börjar leta i frysen vad som finns när man kommit hem?

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag bestämmer maten, typ alltid!! Bäst och enklast så då det är jag som gör maten ;-)

Bestämmer vad som ska li middag på morgonen och gör maten redan vid 11-12 så Zoran hinner äta innan jobbet och ha med sig matlåda + att evi kan äta lunch direkt efter dagis ;-)

Lenaa sa...

Aha okej!
Här är det Patrik som gör den mesta maten. Dock är planeringen kass ;) Hade varit skönt att inte behöva diskutera varje dag om vad man ska äta!