tisdag 18 januari 2011

En saga

"Mamma, kan inte du berätta en saga om flickan?"
"Ja visst, det kan jag göra"

Jag börjar berätta om en flicka vid namn Freya som ska sova i sin säng hela natten men hon avbryter mig.
"Nej mamma! Du ska inte berätta en saga om mig! Om flickan och hennes morfar!"

Där fick jag! Haha! Det är ju det jag säger, det går inte att lura lill damen!
Sen när jag var klar och skulle gå ut där ifrån så säger hon:
"Gå och lägg dig i din säng nu mamma!"

Jajaja! Hehehe!



Det har varit en bra dag tycker jag. Jobbat på, fixat och donat med lite katastrof saker på skolan mm.
Ja, vad var det för katastrof sak då undrar ni? Jo det ska jag berätta!

Om det skulle börja binna på skolan så finns det en sk. evakueringsbår som vi ska använda för att få ner G så snabbt som möjligt. Det är 5 våningar och vi är på 4 och 5. Men så upptäcktes det att den båren inte fanns i ett klassrum! Panik! Vad gör vi om vi är där men så finns det ingen bår? Hur får vi ner G? Hissen får man ju inte använda när det binner!
Så jag rusar upp och letar efter den, ner till en av rektorerna som går i taket, vi ringer runt, jag och vaktmästaren går upp dit igen för att kolla. I det rummet finns en dörr som leder in till ett förråd (som var låst) och där inne, läääängst in i ett skåp hade någon idiot (ursäkta) slängt in den!
Om barndlarmet hade gått hade vi inte haft tid och leta efter den och det är inget ställe man ens tänker på.
Seriöst, hur kan man vara så dum och ställa bort en sådan sak??? Det sitter tom. en skylt där om vad det är för något! Pucko! Jag blir galen bara jag tänker på det! Men den är hittad och på plats nu iaf. Jag ska göra en extra skylt som vaktmästaren skall sätta upp där det ska stå RÖR EJ mm på för att den inte skall flyttas på igen. Helt ärligt, hur fan tänker en sådan människa?


Inga kommentarer: