måndag 17 januari 2011

Ja men det gick ju bra!

Jag målade fan på väggen utan anledning. Nåja, inte helt utan men det blev inte så illa som jag trodde. Inte alls faktiskt! Snällt fick jag klä på henne medans hon kollade på tv och allt gick så lugnt och fint till. Helt paff!
Men vet ni vad som är ännu större än det?
Vi la precis Freya. Hon fick borsta mina tänder och jag hennes, klippte hennes naglar och sen hämtade hon pappa som hjälpte henne med nattblöja och pyjamas. Vi sa godnatt och då upptäcker jag att hon har ju ingen napp och inte hade hon ännu frågat efter den. Patrik tittade på mig och jag såg vad han tänktre fråga och hyschade honom snabbt! Vi gick ut och det har fortfarande inte kommit ett ljud ifrån henne!
Fatta att Freya inte tjatade om nappen? Och ännu bättre, tänk om hon somnar utan den!?
Jag är helt mållös! Händer verkligen detta??

Ja...bara för att jag skrev detta så kommer hon ju upp. Men va fint hon frågade efter den!
"Nappen... Mamma, jag vill ha nappen nu.."
"Behöver du ha den då?"
"Mmm.."
"Okej."

Sötnöt! Jag vet att den sidan finns där inne i henne och bara älskar när hon lugnt och sansat frågar efter saker och detta, det har aldrig hänt! Även om hon kom på det och kom ut för att hämta den är det i mina ögon en stor framgång! Älskade vännen, du är så fin   


Freyas precious. Större nappfreak får man leta efter.

Inga kommentarer: