söndag 2 januari 2011

2010/2011

Gott Nytt År!
Hade ni en trevlig nyårsafton?
Våran blev bra med god mat och lite smällande. Freya gillade att titta på raketerna men gillade inte när dom lät så där illa, då blev hon rädd! Men det gick bra. Och glassen som hon och morfar hade gjort smakade kanon. Tiden rann iväg dock så det blev inget sällskapsspel som det brukar.

Gårdagen var dock super trist. Alla var trötta och sega, Freya ville bara leka fast ingen orkade, samtidigt som hon själv var supertrött. Nej, inte alls någon bra start på det nya året men det kunde varit värre.
Idag vaknade Freya med 39 graders feber. Hon grät så och bara skakade. Spydde gjorde hon med men bara släm. 10 minuter efter att hon fått Ipren var hon mycket piggare.. Får se hur detta utvecklar sig.


Vårat 2010

Tänkte göra en snabb summering av vårat 2010. Glömmer nog massor men här kommer den!
  • Jag började lära känna en granne som nästan direkt skulle visa sig bli en av mina bästa vänner, Anna!
  • Efter att ha varit nere i botten och nästan gjort mig själv till ensamstående mamma, upptäcktes min förlossningsdepprission och jag fick hjälp!
  • Jag började komma ur mitt "tillstånd" och få tillbaka mitt liv. Kände känslor som jag bara drömt om att få känna.
  • Min älskade mormor gick bort efter att ha kämpat mot cancern i över 2 år..
  • Patrik fick nytt jobb som ändrade hela vår familj! Han började jobba dagtid efter 3½ år!
  • Jag fick jobb!
  • Freya fick lunginflammation
  • Jag fyllde 25 år
  • Gått upp 5 kg, oopps!
  • Fick en julafton utan en massa sjukdommar!
Ja det är väl dom största händelserna som jag kommer på, som har betyt något för mig/vår familj. Ett ganska bra år tycker jag! Känner mig nöjd med mycket. Nu är det dock ett nytt år och nya händelser väntar. Jag hoppas innerligt att det blir ett år med mycket äventyr som man kommer minnas resten av livet och skratta åt/drömma sig tillbaka till.
Jag ska försöka njuta mer av vardagen/livet och göra så gott jag kan för att få vara med om spännande saker. Kanske vi kan åka på semester denna sommaren?
Ja, vi får se vad 2011 kommer bjuda på helt enkelt!




1 kommentar:

Anna sa...

Va fint skrivet! =) Du är en av anledningarna att jag överlevt Göteborg =) KRAM