torsdag 30 juni 2011

v.27 och längtar!

Asså, nu tycker jag att blogger krånglar lite för ofta! Imorse när jag skulle skriva ett inlägg så gick det inte!? Jag kunde inte skriva en enda bokstav... Fler saker som krånglar tycker jag så jag har god lust att byta till något nytt ställe att blogga på. Men då innebär det en massa jobb (iofs kul) och sen alla gamla inlägg och bilder då??
Får se hur jag gör...
Fick en kommentar om att det inte gick att se någon bild? Jag själv kan se på både dator och mobil men är det fler som upplever detta problemet?


Freya fick nog igår! 
"Nu får bebisen komma ut! Jag bara väntar å väntar å väntar å väntar å väntar å väntar å väntar å väntar å väntar å väntar....."
Gosigosen!! Hon är ju för mysig! Hon har varit helt underbar i flera flera dagar nu och jag njuter till tusen! Hon är snäll mot mig när jag inte orkar, bråkar inte nå direkt utan lyssnar lite motvilligt på vad jag säger och svarar:
"Okej då mamma.."

Graviditetsvecka 27 skuttar jag in i idag! (26+0)
Ca 6 kg tyngre och det känns! Har börjat få ont i ryggen om jag är ute och rör på mig lite för länge men värst är det när jag sover. Får vända på mig tusen gånger per natt och ändå får jag ont. Sover inge vidare asså! Sen att man måste upp och kissa minst 1 gång per natt som gör att man vaknar gör inte saken bättre. Så jag är rätt trött vissa dagar. Vila, vila, vila!
MEN, jag har samtidigt börjat försöka träna lite mer som sagt. Eller träna och träna, men ta promenader/cykelturer osv. Man får ju lite positiv energi av det samtidigt som jag blir helt slut, hehe. Men det är det värt! Försöker tänka lite på maten också. Inte en massa gottigt bara för att jag är sugen (är annars ingen gottegris, inte efter sötsaker iaf) eller pizza för att det är gott och smidigt. Lite mer grönt och goa sallader blir det nu. Jag ska imorgon göra en sallad med bullgur och nötkött i. Fräsch, nyttigt och gott!
Sen att det slinker ner en glass då och då, det gör inget ;) Skedde senast för 1 timme sedan *fniss*


Lite flummiga bilder, hehe. Ska be Patrik ta någon fin när han kommer hem ikväll!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag kan se alla bilder iaf. Det där med ryggen och sova kan jag tipsa om att bulla upp med kuddar. En under magen, en under ryggen, en mellan benen o en som du kramar. Riktigt gött, och det avlastar ryggen! Kram i värmen!!!