torsdag 23 juni 2011

25 veckor avklarade!

Vilken toppen dag jag hade igår! Visst, jag hade ju lite att göra men jag hann med det ändå. Allt flöt på bra, tack och lov. Och jag kände mig så pigg och glad, vilket jag inte gjort på ett tag, inte så mycket och ihållande. Så det var underbart!

V.26 (25+0) idag!!!

Hos barnmorskan gick det bra. Allt var stabilt och såg bra ut. Hon tyckte att magen vuxit mycket sen sist! Det var bara 4 veckor sedan jag var där och då gick livmodern till naveln men nu (som jag misstänkte) är den uppe vid revbenen! Inte konstigt att jag fått sparkar på dom!

Hjärtljuden var så bra och fina så. 145 slag i minuten ca.
5 kg har jag gått upp och det är inom ramarna.
Så jag fick en "okej"-stämpel i rumpan, hehe!


Vet ni vad det roliga var? När jag var påväg därifrån så möter jag en tjej som jag visste att jag träffat förut. Jag stirrade på henne ett tag och hon på mig!
"Dig känner jag igen", sa jag och så klickade det!
Det var min gamla arbetskamrat som jag jobbade med när jag precis hade flyttat hit! Har träffat på henne en gång innan men det var 4 år sedan och så möts vi på MVC! Haha!
Det var riktigt kul och vi stod och pratade ett bra tag. Gamla minnen, hur vi har det nu osv. Hennes sambo som jag inte träffat innan fick jag träffa med och deras nykläckta son! Såå liten!


Pappa anlände igår och Freya sprang fram till honom och slängde sig runt halsen på honom. Hon tycker om sin "moffa-poffa" hon! Och idag blir det att åka till Dalarna!!
Ska packa efter vi käkat lite frukost och sen ska vi leta tofflor till mig och lite annat. Patrik jobbar nämigen så vi måste vänta tills han är klar innan vi kan åka. Så kommer komma fram senare ikväll men det är helt okej!

Nej, om man skulle ta och väcka "moffa-poffa" kanske? Det kurrar i min och Freyas mage och frukost ihop är ju alltid trevligare än att sitta själv. God morgon!



Inga kommentarer: