torsdag 9 juni 2011

GULT KORT!

Denna dagen blir bara värre och värre...  Det började med att Freya väckte mig klockan 3 i natt. Hennes nattlampa gick sönder för några dagar sedan men det har gått bra att sova utan. I natt dock så kom hon och tyckte att det var för mörkt. Jag fick alltså rota igenom klädkammaren efter en lämpig nattlampa... När det var fixat så kunde jag inte somna om. Låg till strax efter 4 innan jag somnade.

Då händer såklart nästa grej! Vid porten har vi en ringklocka som går till just våran lägenhet och den började ringa! Alltså inte bara en gång utan heeeeeeela tiden!! RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING!!!
Jag blir ju så nojig och tror att en drogpåverkad mördare står där nere och vill in så jag fick panik. Väckte Patrik som fick lov att klä på sig och gå ner. Ingen där men knappen hade hängt sig. Det är faktiskt andra gången det händer och båda gångerna på natten/tidig morgon!? Vi tänkte på tidningsbudet men vi såg ingen i närheten?!
Klockan var nu 4.30 och vi skulle upp 5.30.... Jag somnade om strax efter 5 men sen kom Patrik och väckte mig 5.30. 

Imorgon ska vi till Slottskogen med klassen och självklart säger metrologerna att det ska regna. Jag har inga regnkläder (finns det ens regnkläder för gravida??) och mina stövlar är knappt att jag får av mig annars och vad händer om jag sväller lite i fötterna? Jag kommer ju få klippa upp dom. Så jag känner mig rent ut sagt pissed off över att behöva vara ute imorgon! Så värdelöst! 

När jag kom hem så sitter det en lapp på Freyas vagn som står under trappan i trapphuset. GULT KORT står det på den. FAN! Man får inte ha vagnar mm där (vi är fler som har det och haft i flera år nu) men nu är det tydligen dags att flytta på dom. Saken är den att det finns ingen annan stans att ställa grejerna! Vi bor på andra våningen och jag vägrar släpa upp vagnen för trappan varje gång och för den delen har vi ingen som helst plats för den. Och hur blir det sen då när vi kommer ha syskonvagn?? Det går bara inte! Vi måste ju kunna få någon form av permission eller nått.. eller?

Patrik ringde nyss och säger att han måste jobba över ett tag idag så jag och Freya blir själva. Ingen mat, vägrar gå till affären i detta piss väder och ja...usch! Nej jag tänker bara sitta här hemma och sura, så det så! HUH!

Inga kommentarer: