onsdag 6 oktober 2010

Låång dag

Onsdagar är långa och intensiva. Speciellt denna dagen då det har varit X antal saker som skett. Jag har fått prata med 3 elever om olika saker, het diskussion i hela klassen och den vanliga stressen på onsdagar pga sen lunch och INGA raster.. Men det har varit en bra dag ändå tycker jag =)

Känner att jag börjar komma in mer i klassen. Vi alla börjar respektera varandra mer och mer och jag deltar allt mer i lektionerna. Jag är både Gabriels, elevernas och lärarens assistent! Jag gör allt jag ska för Gabriel men sen hjälper jag även lärarna på lektionerna med att tysta ned och hjälpa eleverna. Jag får även gå emellan elever eller prata/hjälpa någon som mår dåligt/gjort sig illa/blivit illa bemött osv. Det ingår inte i mina arbetsuppgifter men jag gillar det! Visst det kan bli lite mycket ibland men då fokuserar jag enbart på Gabriel eller gör det som jag känner att jag vill göra.
Jag är inte den som vill stå vid sidan av och titta på, jag vill vara delaktig så mycket jag bara kan, vara en i gänget. Har även fått positiv respons ifrån en del elever för att jag just lägger mig i och tar ton.

Jag funderar lite på mina framtidsplaner. Vad är det jag vill bli? Är det kanske så att jag vill bli lärare? Eller vara just elevassistent eller något annat inom skolan? Det tåls att tänka på!
En sak som jag vet att jag vill iaf, det är att plugga på engelskan. Tänkte jag skulle anmäla mig till en kurs där det är en del repetition av grammatiken men sen sätter fokus på att utveckla tal och skrift. Får se vad jag hittar och om det finns bra tider så att jag kan gå kursen!

Imorgon ska jag klippa mig! Det behövs...topparna är lite slitna. Jag kommer alltså inte klippa det kort igen utan bara finslipa de lite. Jag är inte helt hundra på vad det är jag vill ha men typ samma som nu. Försöker hitta bilder på nätet men det är inte mycket som stämmer överrens med det jag vill ha!

Inga kommentarer: