måndag 18 oktober 2010

Arbetsuppgifter

Det är ofta väldigt svårt att vara assistent då man lätt blir utnyttjad. Man får göra en massa saker som egentligen inte ingår i ens arbetsuppgifter och säger man ifrån blir det lätt sura miner och en irriterad relation till den/dom andra.
Jag är nu, igen, i en sådan situation och jag tänker inte låta mig köras över som jag blivit förut.
Pratat med en på jobbet vad som egentligen förväntas av mig då jag inte fått några direkta riktlinjer. Kan säga att det var ett luddig svar men han kunde inte svara på det riktigt.
Så jag ska ha ett möte med mina kollegor och komma överens om hur det skall fungera. Så jag vet vad dom förväntar sig utav mig och tvärt om. Vi är ju ett team även om jag inte har samma uppgifter som dom. Och för att det inte ska bli några missförstånd och dålig stämning behöver vi vara överens. Kommer dock inte bli försen efter höstlovet då dom har sjukt mycket att göra nu med utvärderingar av alla eleverna!

Vi hade så vackert väder i morse, vart tog det vägen?

Inga kommentarer: