söndag 12 december 2010

Neej!

Freya vaknade i natt och lät så himla skumt. Jag fick panik och trodde att hon fått magsjuka och höll på att spy i sängen. Tack och lov var det inte det men oj vilken hosta! Hon låter som en gammal tant med rökhosta. Aldrig hört liknande! Sen vaknade hon 6.30 och ville ha nässpary. Så vi har varit uppe i 1 timme nu.

Freya måste vara en av dom få ungarna som älskar medicin! Man säger att hon måste ta lite "namnam" (Ipren lr liknande) och hon slurprar glatt i sig det och ber om mer! Min brorson spyr direkt och vet fler barn som hatar det men inte Freya inte... Hon skulle ta det varje dag om hon fick! Hehe!

Får se vad detta kommer leda till. Tyckte hon verkade lite hängig i går och hon låter värre idag.. Känner att jag själv börjar bli lite förkyld. Men jag tar helldre en rejäl förkylning med feber än magsjuka! Förbanna den sjukdommen, huua! Så "peppar, peppar, ta i trä" för att vi slipper den i år. Natten till juldagen förra året låg vi och hela Patriks familj i magsjuka... tur att dom har många toaletter!

Köpte alcogel igår på apoteket för jag tänker göra allt i min makt för att inte behöva åka på skiten igen. Brukar ni använda handsprit?


1 kommentar:

sanna sa...

Jag andvänder handsprit dagligen har en liten tub i väskan också! Byter inte blöja utan att handsprita mig efteråt.