måndag 6 december 2010

Mitt jobb

Jag jobbar som elevassistent på en internationell skola här i Göteborg.
Jag är främst assistent till en elev med ett funktionshinder. Det eleven behöver hjälp med fixar jag. Började på detta jobbet denna termin, jobbar 85% och jag trivs kanon bra!
Innan jobbade jag på samma skola men som städare (hade ett vikariat) men blev sedan erbjuden detta och jag tackade såklart ja!
Tycker att skolan är helt suverän då den är just internatinell. Det finns dom elever och lärare som inte kan Svenska så Engelska är ett språk man måste använda varje dag! Nu är jag på den svenska delen men man träffar ju på dom från den internationella delen varje dag. Min engelska har nog aldrig varit så bra som nu och det är riktigt kul!


Att låten Freya sjöng på var schlager hade jag ingen aning om! Baaah! Ska min dotter bli en schlager brutta nu ist för rock brud? Nä det ska jag se till att hon inte blir, hehe!
Frågade på dagis och tydligen är det en av dom äldsta barnen där som sjungit på den och fröknarna sökte på youtube och så har alla barnen stått och sjungit till den den, haha!
Ja, nu fick jag ju en förklaring iaf!

Kram

Inga kommentarer: