torsdag 16 december 2010

Data krasch!!!!

Jag tror inte det är sant! Satt och kollade på en massa gamla bilder som ligger på cd- skivor som jag sedan tänkte beställa hem via nätet, när skrämen blir helt blå och det står en massa text som jag inte ens hann läsa! Sen blev det svart och den säger åt mig att sätta i bootskivan vilket jag gör. Sen vill den att jag ska sätta i säkerhetskopian men den vägrade godkänna den!! Fan! Fan!
Skrev på FB och min vän Anders skrev att han kanske kunde rädd bilderna som ligger på datorn. Det är ju helt klart värt ett försök! Så jag ska till honom i eftermiddag och lämna datorn och se om han kan fixa den...
Alla bilder på Freya senaste året ligger ju på den! =( en tröst är ju att jag lagt upp många bilder här på bloggen som jag kan hämta ifall dom inte går att rädda.
Jävla PC!! Jag skulle ha köpt en Mac!
Hoppas jag inte behöver köpa en helt ny dator. Den är ju som sagt inte ena 1 år gammal än! Fast ja, en Mac som sagt hade inte suttit fel.. Men det är massa pengar =/
Vi får se hur det hela går men det kommer bli kasst med bilder och inte lika mycket inlägg. Orka skriva på iPhonen hela tiden!

Håll tummarna är nu snälla för att det går att rädda framförallt alla bilder på Freya!

1 kommentar:

Emelie sa...

Har Anders lyckats rädda bilderna??
Hoppas det!
Försök lägga i en bild på eran gran, låter fräckt med svart/glittrig haha :-)

Kram