fredag 17 december 2010

Det är kärlek

Det finns kärlek på många olika sätt. Jag har upplevt 4 st bara idag!
Först min underbara sambo som får mig att känna att jag duger precis som jag är! Freya som visar varje dag hur mycket hon älskar mig och vad jag betyder för henne. Malin som säger precis vad hon tycker, vet att hon aldrig skulle ljuga för mig! Och sen har vi Gun. Härliga, underbara Gun! Det är en kollega till mig som även hon är i från Dalarna. Vi fann varandra från första stund men har inte kunna fördjupa oss i vår vänskap pga att vi jobbat så olika på skolan. Men idag, idag fick vi prata lite mer och nu ska jag berätta för er vilka fantastiskt vackra ord hon sa till mig
"Lena, jag har velat säga detta till dig länge men det har bara inte blivit av. Vi ses ju inte så ofta och så ja, du vet, så glömmer jag fråga dig hur du mår när vi ses. Men det är en sak jag vill att du ska veta och det är att du är den vackraste människan jag har sett! Du är så vacker, glad och positiv och ju mer jag pratar med dig inser jag att du är lika vacker på insidan som på utsidan! Det kanske är svårt för dig själv att förstå men det menar jag verkligen!"
Jag var nära till tårar. Jag fick hålla mig för munnen och nästan skaka av mig det lite för att inte sitta där och gråta. Att en person som jag egentligen inte riktigt känner sitter och säger sånna vackra ord till "lilla mig" känns helt otrolgt! Tycker verkligen folk så om mig?

Jag blev verkligen rörd (om än jag behöver smälta det lite) och du ska veta Gun att mig blir du inte av med! Du är en så otroligt underbar människa och redan första gången jag pratade med dig har jag känt mig hemma. Det är en känsla man inte allt för ofta känner!
Sen det att hon verkligen vill lära känna Freya och kanske få vara barnvakt någon gång värmer!
Vi har ju väldigt få med barnvakter och en så härligt person som Gun, skulle jag inte tvivla på! Ser verkligen fram emot att få lära känna och umgås mer med dig!
Tack för ikväll, kära du!

Inga kommentarer: