torsdag 6 maj 2010

Astma?

Nu har jag börjat undra på allvar om jag har någon form av astma? Igår när vi tog hand om vattenläckan i källaren så fick jag svårt att andas mitt i natten. Jag fick det ju förut med när vi varit i källaran på skolan och bökat runt. Denna gången var det inte alls lika illa och fick det som sagt mitt i natten. Provade då Patriks astmamedicin som han fick för inte så länge sen (för att kolla om han hade astma, vilket han inte hade) och den hjälpte mig. Har tagit den 2 gånger under morgonen, sen släppte det.
Även när jag tränar så tycker jag att andningen känns väldigt ansträngd och undrar om det kan bero på just astma? Å andra sidan så är det ju helt olika sorters astma i så fall.. En mot typ damm (?) och vid maximal ansträngning som vid ett gym- eller spinningpass.
Ska jobba heldag imorgon så hinner nog inte gå till vårdcentralen då så får bli på lördag eller måndag. Måste verkligen kolla upp detta. Gillar inte att inte veta varför det blir så här!

Inga kommentarer: