torsdag 22 april 2010

Sover i samma rum

Nu har vi tröttnat på att Freya stör oss båda på nätterna. Hon får somna i sin säng, vilket har gått bra men nu på senaste så går det inte lika bra längre. Hon vill inte sova, springer upp flera gånger så det tar över 1 timme att lägga henne. Är så trött på detta, plus att hon kommer in till oss på natten och pillar, knör och trycker på oss så vi inte kan sova. Så igår bestämde vi oss för att prova något nytt.
Jag bar in hennes säng till vårt sovrum och så får vi kämpa med att hon ska ligga kvar där hela natten. Då får hon ju sova hos oss och kanske känner sig tryggare och vi kanske kan få sova lite bättre.
Denna natten gick ändå bättre än jag trodde om än inte perfekt. Hon var så trött, hade inte sovit middag, så hon somnade vid matbordet 17.30 och ville inte vakna. Så vi lät henne sova för natten och var beredda på smällen att hon kanske skulle vakna 4 på morgonen eller nått.
Hon vaknade typ 1 gång i timmen och ville upp i våran säng men jag la tillbaka henne och hon somnade om utan gnäll. Skönt! Det blev ju några uppvak för min del men det är jag ju ändå van vid.
Så jag hoppas på att detta kommer hjälpa.

Freya är krasslig igen med så jag är hemma med henne. Hon hade feber i förrgår och tror hon hade lite i natt igen. Hostar massor och snorar. Det är fjärde gången på 2 månader som vi/hon är förkylda. Suck.. Hoppas denna gången blir en rejäl ut rensning!

Har beställt färg och ska måla om i köket. Bara en fondvägg. Vilken färg är vi inte helt säkra på än men cerise/rosa eller nått. Spännande! Hoppas på att det blir fint så vi kan få det lite mysigare i köket. Vi är inte så nöjda med de rummet, trivs liksom inte och man spenderar ju ändå en hel del tid där inne.

Är kallt här i Göteborg. Det är minus på nätterna så det är frost när man vaknar och max någon + grad. Trist som tusan när vi för nästan 2 veckor sedan hade så varmt och fint! Kunde ju vara utan jacka men inte nu inte. Hoppas det vänder snart igen =)

Ha det gott!

Inga kommentarer: