lördag 17 april 2010

Freya bus!

Freya hon kan hon. Hon har jämt myror i byxorna och sitter sällan still. Tom. grannarna säger det att hon är väldigt livlig av sig, hehe. Jasså? Förstår inte alls vad ni menar? ;)
När hon tar något hon vet att inte får så gömmer hon sig under bordet. Iband går vi runt och letar efter henne å så ser man att hon sitter där så tyst hon kan för att vi inte ska upptäcka henne. En gång hade hon fått tag på en ask cocktailtomater och satt sig under bordet och mummsade på! En annan gång hade hon tagit ett stekt ägg, hehe!

Tänkte göra en ny lista på saker hon sagt. Det kommer nya saker hela tiden! Enjoy!

1. En grann unge tyckte Freya såg ut som en tomte i sin röda mössa. Så vi frågade honom en igen: Är Freya en tomte? Neeej, svarade han. Då säger Freya: Jo, det är jag!

2. Utanför Coop satt en jätte söt liten hund kopplad vid en stolpe. Freya: Mamma, jag vill krama hunden. Jag: Nej, man får inte krama främmande hundar. Freya: Men jag kan pussa den! Jag: Hehe, nej man får inte göra det heller. Man måste fråga ägaren först. Freya: Men jag vill pussa hunden!

3. Försöker lägga Freya men hon envisas med att gå upp. När jag försöker få henne att lägga sig igen säger hon: Jag är en glad tjej. Jag är snäll. Snacka om att man känner sig dum som tvingar henne i säng då! Det är ju inte alls att hon har varit dum.

4. En granne bjöd hem oss till dom på fika. Freya ville inte följa med upp utan kom då på en massa anledningar till att inte behöva följa med. Freya: Vi måste gå och handla. Jag: Vi handlade ju igår så vi behöver inte handla. Freya: Jo, vi måste handla. Freya igen: Vi måste gå hem. Jag: Nej men ska vi inte gå upp och fika då? Freya: Nej, jag vill inte. Vi måste gå hem. Jag: Men vad ska vi göra hemma då? Freya: Ööhm.. Vi måste gå hem.
Ja det var inte lätt att övertala henne men tillslut fick jag med henne upp ;)

5. Vi hade kommit fram till Dalarna och mamma/mormor hämtade oss. Hon hade en ny jacka och vem tror ni såg det? (Kom ihåg att vi inte träffas allt för ofta pga 45 mils avstånd). "Mormor har nya jacka".

6. Kanske redan berättat denna.. Freya var på dagis och ni vet sån där kub som man stoppar fyrkanter, trekanter och stjärnor i rätt hål? Freyas fröken frågade vad hon hade i handen. "Stjärna", svarade Freya. Hon satte den mot trekantshålet, tittar på sin fröken, flinar och säger: "Nää, jag bara skoja!" och sätter den i rätt hål! Haha! Fröknarna började asgarva!

Hmm, kommer inte på fler just nu bara för att jag skulle skriva ner dom! Typiskt.. Får skriva in fler sen om jag kommer på dom. Det finns fler och roligare men minnet är kort. Börjar bli gammel, hehe ;)

Ha en trevlig helg allihopa!
Puss å kram, cykelram ;)








Freya rockar loss som påskkärring ;)

Inga kommentarer: