torsdag 22 april 2010

Skadad

Patrik stod och meka med sin cykel. Han hade hållt på ett tag och så hör jag hur han bara grymtar och ligger på golvet som om han bad eller något. Sen såg jag att det blev en allt större blodpöl under hans finger. Sprang snabbt dit och då såg jag att hans nagel hade ett fint jack och fingret började bli blått.
Tvättade av det med Alsolsprit för han var skapligt smutsig om händerna efter att ha pillat med kedjan.
Han hade fått fingret mellan skivbromsen och bromsoket. Det är vasst!
Freya sötnosen gick och hämtade papper och började torka upp allt blod som var på golvet. Duktiga tjej!
Sen hissade vi upp fotendan på våran säng för Patrik var lite blek om man säger så.. Och ett glas med cola för att få lite socker. När han sedan piggnat till lite så drog vi iväg till vårdcentralen. Dropp-in tiden var slut men vi fick som tur var hjälp ändå. Dom tvättade fingret och lindade den. Imorgon så ska han få åka till Förlunda sjukhus för att kolla så att det inte är någon spricka i.
Jag skulle ha jobbat imorgon men måste vara hemma och ta Freya så han kan åka till röntgen.
Min stackars karl! Fatta hur ont det gör att skada fingrarna!?
















Patrik hälsar: Är man dum i huvudet får kroppen lida!

1 kommentar:

Linda L sa...

aj aj aj... inge bra. Men som han sa.. är huvudet dumt får kroppen lida ;) :P