söndag 25 april 2010

Hanna

Guuu va jag saknar min fina vän Hanna. Skulle köpt tåg biljetter och åka och hälsa på henne för länge sedan men pga ekonomin som fick lov att gå åt till annat så blev det inte av. MEN nu jävlar ska jag boka tåg biljetter! Saknar dig så vännen! Det var så kul sist jag och Freya åkte till dig och Jimmy.

 
 
Ja, vi har haft en olycks helg om man säger så.. Först Patriks finger (som inte var brutet eller hade någon spricka men får ändå inte använda fingret) och sen på kvällen så klättrar Freya i soffan och ramlar och slår i ögat/ögonbrynet i marmorfönsterbrädan... SUCK! Vi trodde att det skulle bli akuten för det svullnade rätt rejält! Men vi var snabba på med is och det räddade nog det hela. Det lugnade sig efter ett tag och gick tillbaka ganska mycket. Det blev dock ett fint blåöga ;)
Sen i fredags så var det min tur att gå till vårdcentralen men tack å lov inte pga några skador. Det var återbesök för att kolla upp hur det går med mina tabletter. Jag mår ju bättre men det behövs lite till. Så läkaren höjde dosen ytterligare. Så får se om jag är topp snart då =)


"Freyababbel":

  • Jag ska plocka upp henne ur badet och ber henne ta upp armarna så att jag kan vira handduken runt henne. Då svarar hon: Aye aye kapten! och gör honörs hälsningen ;) Haha! Vart har hon lärt sig det?
  • Kl 17: Vet du vad mamma? Det är dax att gå och lägga sig nu.
    Jag: Jasså, är det de? Är du trött?
    Freya: Ja, det är dax att gå och lägga sig nu.
    Hon som annars vägrar gå och lägga sig!
  •  En natt när Freya kom in till oss så låg jag i mitten av sängen (där hon alltid ligger) och då säger hon argt: Det är min plats! Det är min plats mamma!
    Inte alla gånger man börjar skratta mitt i natten helt yrvaken.
Får se vad dagen har att bjuda på.. Men en rejäl städdag skulle behövas.. Kul när Patrik inte kan/får använda ena handen! Så det blir ju jag som får stå för nästan allt.. Aja, det ska väl gå det med =)

Kramar

Inga kommentarer: