tisdag 23 november 2010

Nässpray

När vi vaknade så var jag väldigt tät i näsan. Det hörde Freya. Hon satte sig upp, kollade runt på mitt nattduksbord och vänder sig sedan mot mig och säger:
"Mamma, vill du ha nässpray?"
"Tack va du är snäll Freya men mamma behöver nog bara snyta sig."
"Jaha okej, då hämtar jag papper!"
Och så kilade hon iväg och hämtade papper åt mig att snyta mig i! Gullunge!!!

När vi var på väg hem från dagis igår så tog Freya upp en snöklump, plockade ut nappen och slickade på. Jag sa att hon kan få mask i magen så man ska inte äta snö. Hon kastade då iväg den, tog upp en ny snöklump och kastade iväg och sedan utan att tänka sig för, kastade hon även iväg nappen! Haha!
Som jag skrattade, hon märkte det inte! Jag frågade efter en stund vart hon hade gjort av nappen. Hon stod där helt förvirrad och när jag förklarade för henne att hon kastat iväg den började hon stor gråta!
"Naaaappeeeeeeeeen!"
Jag visade henne vart den låg (i diket) så hon fick hämta den. Hehe, sötnos, inte lätt alla gånger inte!

Inga kommentarer: