fredag 26 november 2010

Hemma

Freya får vara hemma idag. Patrik är ju sjuk och Freya ville verkligen inte gå till dagis idag så jag frågade Patrik om hon inte kunde få vara hemma med honom idag. Så nu blir hon det. Tror hon behöver det, bara ligga i soffan och kolla på tv, mysa med Patrik och vila massor! Hon är så trött hela tiden men vill inte sova.. tror det har med vädret att göra. Eller ja, det att det är så mörkt ute nu.

Själv sitter jag och dricker min morgon "välling" (som Freya kallar det). Jag mixar mjölk, banan och havregryn och dricker det sedan. Det smakar mycket godare än havregrynsgröt, det går fortare att göra och äta och man blir mätt! Kalas bra!
Nu hade bananerna dock blivit så bruna (nästan svarta, haha) så jag tog frysta jordgubbar och björnbär ist. Det är med gott men banan har ju den naturliga sötman man inte direkt får ifrån bären så jag hade i liiite socker också för smakens skull.
Prova vet jag ifall du är en sådan som jag som tycker att det är jobbigt att äta frukost direkt på morgonen och/eller har lite ont om tid!

Inga kommentarer: