tisdag 31 augusti 2010

What I have

Jag har väldigt mycket av det man kan önska sig.

Jag har min underbara fästman/sambo som jag älskar så mycket! Ända sen första gången jag träffade honom vid hållplatsen i Vasastan har han varit min. Den man jag älskar och vill bli gammal och krokig med. Han som får mig att få tillbaka fötterna på jorden och känna mig trygg. Hos Patrik är jag trygg.

Freya... Min underbara, vackra, smarta och roliga dotter Freya. Hon är ett energiknippe, en som får oss att skratta så otroligt mycket. Hon kommer med sina kommentarer och funderingar, hittar på egna sånger och säger spontant till mig att hon älskar mig varje dag! Jag skulle göra allt för den damen! Min dotter! Jag älskar dig!

Pappa som jag saknar ofta. Önskar verkligen att han bodde närmare. Han är min förebild, den jag föreställer mig vara när jag hamnar vid ett vägval.. Vad skulle pappa säga/göra? Min pappa som alltid finns där för mig, vad det än gäller. Jag älskar dig pappa!

Mamma som jag ofta bollar tankar och idéer med. Som många gånger får mig att hitta rätt spår när jag är förvirrad. Mamma som jag vet att jag alltid kan ringa när jag behöver henne eller bara vill prata, höra hennes röst och få veta att hon mår bra. Jag saknar henne och önskar att jag kunde krama om henne oftare. Mamma, jag älskar dig!

Mina bröder. Roger, Tomas och Patrik. Roger, storebrorsan som alltid vill se till så att lillsyrran inte hamnar i problem. Tomas, om jag tycker att Roger är överbeskyddande så är det inget mot Tompa. Han vet och känner direkt om något är bra för mig eller inte. Ingen får komma mig nära utan hans tillstånd! Patrik, min söta lillebror som jag alltid tagit hand om. Jag skickade hem mina kompisar för att läsa godnattsaga för honom när han var liten. Vi pratar sällan men när vi träffas så är vi riktigt tighta! Älskar er mina bröder!

Sen har vi även svärmor Carina och svärfar Tord. Jag vet att jag alltid kan lita på dom. Som när jag mådde dåligt, hjälpte dom mig med att få kontakt med folk för att försöka få in Freya tidigare på dagis (detta är 1½ år sedan), var med på möten när Patrik inte kunde, lyssnar när jag ringer och vill prata. Jag älskar er med!

Sen alla mina fina vänner. Ingen nämnd, ingen glömd men ni vet vilka ni är! Vi må inte höras av så ofta men när vi väl ses så är det som om det var igår. Det är riktigt vänskap. <3

Jag har ett jobb, Patrik har ett (nytt!) jobb, en fin liten familj, tak över huvudet, folk som jag älskar och som älskar mig. Drömmar har jag men allt som tillkommer utöver detta är bara bonus. Jag har alla förutsättningar för att vara lycklig, glad och trygg. Jag har det viktigaste man kan ha i livet. Familj och vänner <3

1 kommentar:

Emelie sa...

Man måste stanna upp ibalnd och faktiskt titta på vad man har och har åstadkommit!

Oftast blir man väldigt glad efteråt!