måndag 23 augusti 2010

BIG Update!

Det har hänt mycket sen jag skrev sist.

Lördag:  I lördags så var vi ut och åt med svärisarna för att fira Patrik födelsedag. Det var riktigt trevligt! Vi skrattade och mådde gott! Synd att vi inte kan göra det oftare. Mina svärisar är nog bland dom bästa man kan ha!

Söndag: Jag fick inte sova så mycket natten till söndagen. Freya vaknade och var vaken ett bra tag och sa att hon mådde dåligt. Sen under dagens gång så tyckte jag att hon andades så konstigt och hon sov mest hela tiden, vilket inte  är likt Freya! Så när kvällen närmade sig började jag bli orolig. Ringde till svärmor, sjukvårdsupplysningen och P till en vårdcentral i Gamlestan som har helg och kvälls öppet. Sjukv.upp. tyckte att vi skulle åka in så att någon fick titta på henne.
Klockan 21 klev vi innan för dörrarna och efter bara 40 minuter var det våran tur! (Blev prioriterade).
Efter att den väldigt trevliga läkaren undersökt Freya visade det sig att hon hade lunginflammation på vänster sida! Så väl hemma petade vi i henne sin första dos av pencillin och det var ju inte så populärt! Det var inte en liten dos hon fick heller...Var väl för att det skulle börja värka direkt!
Det lustiga var... att under dagen när vi hade frågat Freya vart hon hade ont någon stans så pekade hon på vänster armhåla! Hur jäkla bra är inte det?? Hon visste precis vad som var fel! Sjukt klipsk unge vi har ^_^

Måndag: Vi kom hem runt 23 tiden och efter att vi petat i oss lite mat, lagt oss, så var det dax för mig att gå upp igen för att gå till jobbet.
Måste säga att det gick riktigt bra och "min elev" är riktigt go så detta kommer nog passa mig som handen i handsken!
Några från mitt gamla jobbgäng, i Service Teamet, kom fram till honom och frågade om han tyckte att jag var snäll och så. Vet ni vad han säger då?
"Ingen kommentar!", och så asgarva han! Haha!! Så jävla skön.
Sen när jag kom hem fick jag en glad nyhet som jag tyvärr inte kan berätta om än. Men om ca 2 veckor kan jag nog det och då ska jag berätta hur jag fick veta denna nyhet! ;)

Hoppas ni har det bra och att era jobb/plugg eller vad ni nu har för er går bra och att hösten kommer med bra och mysiga dagar!

Inga kommentarer: