fredag 27 augusti 2010

I cant belive it!

Det jag vill berätta, som jag inte kan säga riktigt än, kommer jag kunna berätta redan nästa vecka ist för veckan därpå! Nu känner jag att jag kan tro på att detta kommer att ske, att det inte kommer ryckas bort under våra fötter (igen....) utan nu är detta på riktigt. Jag är så glad! ^_^

Är hemma idag och är sjuk. Sååå surt när det är första veckan man är på sitt nya jobb! Men det är bara idag och den förra assistenten har gått med mig hela veckan så han jobbar som vanligt idag, så ingen vikarie behövdes sättas in. Känns skönt för mitt samvete också ;) Då känns det mer okej.
På måndag så kommer jag köra solo och det kommer gå bra tror jag! Det är en bra klass jag hamnat i och framförallt så är ju "han" en riktigt skön kille med glimten i ögat. Jag säger inte hans namn pga tystnadsplikten men mest för att jag inte bett om hans godkännande.

Freya är så söt. Igår så hittade hon 24 kr på köksbordet och direkt kom hon på att hon skulle ta dom pengarna och köpa ansiktsfärg för dom, haha! Jag blev helt paff när hon sa det. Så vi plockade fram hennes handväska som hon fick lägga pengarna i. Jag sa till henne att hon kommer behöva mer pengar så hon måste spara. Och när hon får pengar så får hon lägga dom i väskan. Vi hittade mer pengar som Patrik hade lagt på hyllan som Freya fick lägga i sin väska. Hon blev så glad och ville genast leta efter mer, hehe. Jag sa att vi har inge mer utan hon får vänta tills mamma eller pappa har mer pengar och att ibland så måste man hjälpa till med något för att få pengar. Hon blev lite sur men lugnade ner sig ganska snabbt och verkade förstå.
Så i morse började hon prata om pengarna och färgen och frågade Patrik om mer pengar.
"Pappa, kan jag få pengar?". Hehe sööööt!
Jag vet inte hur mkt men det är helt klart över 60 kr hon fått ihop redan! Så om jag orkar (måste ändå handla) så blir det en snabb tripp till Frölunda för att handla mat och ansiktsfärg senare idag. Hoppas inte Panduro blir sura för alla småmynt dom kommer få handskas med, hehe!

Ha de gott!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Ha inte dåligt samvete! Du kände dig ju redan krasslig i söndags väl?!
Nu kommer du ju förhoppningsvis vara tiptop på måndag ;-)

Trevlig helg!
Kram

Hanna sa...

Hej! Hon är för go! :) Har försökt smsa dig idag men tror inte jag har rätt nummer (eller så har du bara inte svarat :) Jag har nämligen min telefon på service och använder nu min gamla telefon, där finns visst inte alla nummer sparade. Kan inte du messa mig ditt nummer om jag nu har fel?? Puss å kram!