tisdag 10 augusti 2010

Vad har det tagit åt mig?

Jag vaknade kl 06 idag och försökte somna om men det gick inte. Så jag fick idéen om att gå upp och baka scones som vi kan äta när Freya vaknat. Ni som känner mig vet hur kul jag tycker det är att baka, (fingrarna i halsen) om det inte är bärpaj då.
Man ska ju picka med en gaffel i degen och på Freyas bröd så gjorde jag en gubbe, en sol, ett hjärta och skrev hennes namn. Får se om det syns och vad hon kommer säga ^_^

Freya fick äntligen gå till dagis igår. Och jag säger inte äntligen för våran del utan för hennes. Hon har tjatat om dagis som sagt i över 1 vecka så det var knappast några problem med att lämna henne. Kvällen innan så somnade hon 22.30 för att hon var så uppspelt och nervös, haha!
Hon kunde verkligen inte somna! Hon låg och sjöng, läste Knasen och ropade på mig och kom upp tassandes. Patrik fick tillslut lägga sig med henne och då somnade hon. Skruttan!

Nej nu blev jag arg också! Jag som hade en sån bra morgon.
Hörde att Patrik fick sms på sin jobbtelefon, så jag kollade och då ska han jobba kväll där uppe ni vet. Fan, jävla skit!! Då måste han iväg tidigt och kommer hem sent och han och Freya hinner inte träffas alls!
Han skulle ju vara på KappAhl hela denna veckan!
Patriks chef, detta är till dig: Jag är på snudden till att hata dig! När ska vi få lite lugn och ro och stabilitet i våran familj?? Fan ta dig!

Ja jag vet att det inte är hans fel... Han gör bara sitt jobb men jag blir bara så trött! EN DAG fick han vara här där vi bor, sen ska han iväg 8 mil bort, utan någon chans att ta sig hem tidigare om det skulle behövas, och jag får ta fan allt här hemma och sitta här själv. Jag är så trött på dig gubbe!!

Inga kommentarer: