onsdag 9 juni 2010

Tårarna rann

Igår kväll så blev saknaden så stor att jag satt och storböla. Kunde inte somna trots att jag var toktrött. Allt jag kunde tänka på var Freya. Efter typ 1½ timme hade jag lugnat ner mig och jag somnade närmare 23 tiden. Liite sent så är trött idag men det är helt okej ändå.
Är så sjukt ovan med att inte ha henne i närheten. Att någon annan tar hand om henne flera dagar i rad! Det blir alltid så intensivt när det väl blir. Det har hänt 1 gång tror jag att någon kommit och tagit henne för några få timmar. Annars så är det dagar vi pratar om. Och dom tillfällerna är inte så ofta heller...
Jag tror att jag får lite panik för jag vet inte hur jag skall utnyttja tiden jag har fått och inte tänka på Freya hela tiden. Att jag kan göra vad jag vill efter jobbet. Jag måste inte åka hem direkt för att hämta Freya på dagis. Jag kan åka och fika eller som idag, åka till bibblan för att låna en bok om förlossningsdeppression som jag borde gjort för läänge sen!
Jag var ju hos en psykolog och hon ville att jag skulle låna en bok om det (en självbiografi) men det har inte blivit av. Men idag hoppas jag på det!

Nu ska jag och Göran i receptionen köra lite schyssta rocklåtar!
Ha det gott!

Inga kommentarer: