måndag 7 juni 2010

Sitter ensam på tåget

Sitter på tåget mot Göteborg helt själv. Utan Freya.
Jag ringde till min mamma för lite råd om hennes beteende men det slutade med att min bror Roger kom och hämtade henne! Jag bokade om min biljett två gånger för att han skulle hinna
ner och hämta Freya. Jag brukar klaga på sj men denna gången tackar jag dom. Min biljett gick inte att boka om egentligen men när jag förklarade att dom inte skulle hinna i tid så gjorde dom ett undantag! Sen hamnade Roger mitt i en massa vägarbeten så han skulle inte hinna iaf! Så jag lite motvilligt gick tillbaka och frågade om dom kunde skjuta upp min biljett ytterligare 1 timma och det gick dom med på! "har vi börjat kan vi lika gärna fortsätta" sa
dom, hehe.
Så Freya är nu uppe i Dalarna och ska stanna där hela veckan, medans jag är påväg hem till Göteborg!
Vi behöver vara ifrån varandra lite. Både hon och jag måste få sakna varandra.
Men knäpp som jag är saknar jag henne redan! Jag älskar verkligen min unges över allt annat men detta är som sagt bra för oss
båda. Tack mamma och Roger för att ni htade henne och tar hand om henne denna veckan!

Det var inga problem med att lämna henne heller. Hon höll hårt i Roger och upprepade för mig innan han kom att hon ska åka bilen och mamma ska åka tåg. Att hon skulle hem till Alex och titta på fiskarna, träffa mormor och så morfar såklart! Sötnos!
Så hon såg verkligen fram emot det!

Jag ska försöka njuta genom att träffa vänner, träna, kolla på filmer som JAG vill se och städa. Lung och ro. Kan komma och gå hur fan jag vill!

1 kommentar:

Mamsen/Mormor sa...

Din härliga unge är här och hon har varit sååå go dom här timmarna. Inte en gång har hon gnällt. Hon har nu myst i knät på Jorma medans jag fixade sängen. Nu sitter hon och bygger med tågbanan. Jorma bäddade hon ner i fåtöljen med kuddar och en filt!! hi hi