onsdag 16 juni 2010

Mormor

Jag tänker på mormor nästan varje dag. Och när jag gör det så tänker jag "undra vad hon gör?" och kommer sedan snabbt på att hon inte längre finns med oss. Det går fan inte in i mitt huvud att hon inte är här! Jag blir ledsen för att hur mycket jag än vill så kan jag inte krama om henne igen, dra in hennes underbara doft och smeka hennes babylena kind. Höra hennes underbara skratt och leende.

Men två gånger har jag faktiskt undrat om hon ändå inte har varit precis vid min sida. Jag har inte kunnat se henne, ta på henne, pratat med henne men.....jag har känt hennes doft.
En gång när jag var på väg hem ifrån bussen. Det kom bara så där "pang" och jag tvärstannade och bara andades så mycket jag kunde. Och i söndags när jag satt i svärfar Glenns bil på väg hem så kom helt plötsligt hennes doft i bilen och stannade rätt länge! Började genast fundera på om hon var där för att skydda mig och min familj. Kanske något var på väg att hända (det var mycket trafik) men hon såg till så att vi förblev oskadda. Jag vet inte om jag bara är töntig men det var så jag kände det. Jag vill tro att hon är min skyddsängel! Men jag vågar inte helt tro på det, för tänk om hon är mammas ängel? Eller Jennys eller Kristers? Känner mig nästan egoistisk när jag tänker att JAG vill att hon ska vara min ängel. Gärna andras också men kan en person vara flera personers ängel?

Jag hoppas att du har det bra mormor. Jag saknar dig så mycket och jag hoppas verkligen att du finns här nära mig. Det tror jag att jag gör och väntar bara på nästa gång jag får känna din doft- din närvaro.
Jag älskar dig med hela mitt hjärta!

1 kommentar:

Mamsen sa...

Lilla gumman!! Hon är ängel för oss alla men du vet att just DU är speciell för henne! Du vet hur mycket hon frågade och pratade om dej och Freya! Även till personer som inte ens känner dej. Så var stolt och inte ledsen!! Njut av att du kan känna att hon finns med dej. Jag har inte fått de förmånen än. Hon ka´nske är ledsen på mej för att vi rensat huset och ska sälja det....?? hmm....