lördag 12 juni 2010

Snart bär det av!

Om någon timme eller två så åker vi mot Mariestad för att hämta Freya! Mamma sa först Örebro, sen Laxå, sen Mariestad och nu rattuggla som ligger söder om Mariestad. Haha! Så nu blir det inte alls så lång att åka =)
Snart säger hon väl att hon kommer hela vägen hit ändå, hehe.

Är så nöjd med min blogg! Visst blev den fin? Sommrig, ljusare, fina färger och skönare för ögat. Skicka gärna en kommentar och säg vad du tycker!

Jag och Patrik satt nyss och prata om iller. Visst är dom söta!? Patrik säger att dom är väldigt bra husdjur (väldigt mycket energi dock, hehe) men jag har hört att dom kan bli väldigt aggresiva? Att dom bitts gärna? Någon som har erfarenhet om detta?
Vi vill ju gärna ha katt, men jag är ju allergisk och när vi var hos Hanna och Jimmy så nös Freya en hel del med så är lite nervös över att hon också är/kommer bli allergisk. Så vi får släppa den tanken helt enkelt.
Patrik vill då ha en iller ist. Jag gillar dom med, söta, spännande.. MEN det är ju det om dom är aggresiva eller inte?
Tåls att tänka på och leta information!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Vädret var så dåligt så jag tyckte det var bättre jag åkte den längsta biten (mer körvana i skitväder). Nu fick du faktiskt åka lite mer än jag sa... för Rattugglan ligger 5 km norr om Mariestad. ;-P Såg det när vi åkte hem igen.

Linda L sa...

Illrar är inte aggressiva, men de måste uppfostras som en hund. Lära sig gå på låda osv. De är ju ett vilt djur från början så de har ju vassare tänder, så om de busar och kanske biter till lite hårt så känns det ju. Men inte aggressiva.
Lycka till!! :) Kramar