måndag 29 augusti 2011

Se vad som kan hända om du somnar...

Jag är gravid och dessutom förkyld. Har ont i huvudet, bihålor och lätt tät och snorig. Fick en tidning hem som jag la mig i sängen och läste och ja, jag somnade... Brukar lägga mig i soffan när jag behöver vila men tanken var ju inte att jag skulle somna! Jag hade ett öra igång dock men för trött för att gå och lägga mig i soffan.
Allt var så lugnt så och hörde Freya lite då och då leka. Sen tyckte jag dock att det var lite för tyst, lite för...koncentrerat? Jag kliver upp och får se detta:





Japp!! Freya fick för sig att hon ville ha puder men har haft puder ÖVERALLT förutom på sig själv!!
Tv:n, tv-bänken, golvet, soffan, mattan, tv-bordet, mina troll, min dator, speglarna i hennes rum, hennes cd-spelare och hylla!

Min reaktion?
Jag trodde jag skulle dö av skratt! Men fick verkligen hålla igen för skulle jag börja skratta så kommer inte Freya ta mig på allvar när jag säger att man inte får göra så. Så jag fick leka arg och ja....det var inte helt lätt. Tror hon genomskådade mig. Kunde inte titta henne i ögonen för då hade jag smält som smör!
Jag tog fram dammsugaren och så fick hon dammsuga. Tog över efter en stund men allt gick ju inte bort så det var fram med fuktiga trasor sen och torka ALLT! Då fick hon minnsan torka, toka!!

Hennes reaktion?
Den kom efter ett bra tag och då kunde jag inte hålla mig längre..
"Mamma, är vi en familj igen...?"
"Ja, det är klart vi är!"
Sen pussade och kramade hon mig och lovade att "jag ska aldrig bete mig så igen!"
Älskade vännen, haha!

Ja, vad säger man? 

Inga kommentarer: