måndag 22 augusti 2011

Påväg ner?

Jag tror bebisen är påväg att leta sig ner och hitta rätt positon för att titta ut! Det är vissa dagar ett väldigt tyck neråt. Framförallt har jag börjat känna mer och mer i bäckenet bak. Känns som att bebisen spjärnar mot svanskotan typ. Får som förvärkar när det blir sådär men det är helt okej. Det känns ju men gör inte direkt ont heller. Dock känns det när ungen typ skrapar på urinblåsan! DET gör ont! Inte alls trevligt...

v.34

Problemen med Freya har fortsatt... Inte alls roligt, för någon av oss! Dock så har vi pratat om kommit överrens om att låta henne få bråka av sig lite och att VI inte gör så stor grej av det, för då går det fortare över. Det blir inte lika dramatiskt för henne heller. Vi får helt enkelt stå ut med att hon har det jobbigt just nu och försöka göra det så lätt för henne som möjligt. 
Kisseriet dock, ska jag ringa till BVC och fråga om råd. Hela helgen har hon kissat ner sig och det blir bara jobbigt och jag blir gråtfärdig.. För nej, jag orkar inte torka kiss ifrån golv, sängar, bilstolar och tvätta en massa extra kläder pga det. Det är inte hållbart! 
MEN, nu vill jag försöka ta bort fokusen ifrån alla besvär och njuta av den goa unge som hon faktiskt är! Livet blir lugnare för oss alla på det sättet och vi kan vara glada tillsammans istället! 

Min goa prinsessa 



Inga kommentarer: