måndag 2 november 2009

Halloween-bilder

I lördags så målade jag Freya lite. Tyckte hon skulle vara lite halloween-fin =) Så här såg hon ut: Och nu ska ni få höra. Ni som känner mig vet att jag aldrig använder mascara. (stavas så va?) Men när Madeleine var här så provade jag hennes och jag gillade det faktiskt! Så jag har köpt min första riktiga mascara! Haha! Så här fin blev jag ;) Idag ska Freya ta skolfoto! Fattar hur stor hon är, haha. Det är verkligen speciellt med skolfoto. Det är ett tecken på att hon växer och blir stor, utvecklas. Mammas fina! Och hon var så söt i morse. Jag vaknade 07.50 så gick upp och klädde på mig och tog fram dom kläderna jag ville hon skulle ha på sig. 08.10 sov hon ännu och dagis börjar ju kl 09 så fick lov och väcka henne. Det var nog första gången jag väckt henne! Ganska skön känsla. Och så var hon på strålade humör med. Gosen! På vägen till dagis så hejade hon på alla som vanligt. "hej hej", "halloj" och så kommer "tjena". Haha! Jag kunde inte hålla mig för skratt. Lät så fränt när hon sa det! Hennes kära far som lärt henne det. Hoppas att det blir fina kort. Är lite nervös för att hon ska bli rädd för fotografen men det går kanske bra.. Speciellt när alla andra barnen är med. Är inte dom rädda så kanske hon känner av det. Jaja, det visar sig! Försöker sluta med nappen på Freya med. Jag är så trött på henne tjöt om nappen. Blir en massa gnäll utan anledning. Så nu är det slut med det. Bara när hon ska sova eller om hon är tok ledsen men så långt det bara går ska hon vara utan. Sa till om det på dagis med. Så hoppas på att det går bra! Ha det gott Lena

2 kommentarer:

Mamsen sa...

Gud så söt Freya blev!! Du med men du behöver ingen mascara. Du är så fin ändå!!!
Kram mamsen/mormor

Sofia sa...

åh, det är fasters lilla tjej det!