måndag 23 november 2009

Underbara unge!!

Jag är så jävla stolt över Freya just nu. Vi var ju till bvc för att få hjälp med hennes sömn. Vi fick tipset om att hon skulle lära sig att somna själv, att det var där skon klämde. Jag provade en gång för ett halv år sedan kanske och de gick år skogen. Men nu när jag fick läsa lite om det och sen ta tag i det tillsammans med Patrik och inte helt själv så gick det bra! Vi hade räknat med att det skulle ta närmare 2 timmar. Han skulle få börja då det stod att barn oftast ger sig fortare när pappan gör det än när mamman gör det. Det tog 30 (!!) minuter sen sov hon! Skrek i 10 minuter, var tyst i 5, skrek i knappt 5 och sen var det tyst och sen sov hon! Och idag trodde jag det skulle bli svårare för att jag skulle göra det, utan att ha Patriks stöd. Tänkte att det kommer ta lång tid och så ingen som står runt hörnet och peppar mig igenom det men oj så fel jag hade. Läste bok, sa att "Nu ska Freya så sova själv, det kan du. God natt, sov så gott". Hon kom ut efter mig lite lätt gnällande men blev tyst snabbt och tillbaka till sängen. Sa "Freya kan sova själv, du är duktig. God natt vännen" och gick ut. Inte ett ljud, inte en suck... Efter 30 min går jag in och kollar och ungen sover!!!! Ni kan bara inte fatta hur glad jag är! Jag är så stolt över henne! Tänk vad detta kommer gynna oss alla nu när jag jobbar en del och så. Hoppas på lugna nätter med. Igår så vaknade hon några gånger innan vi lagt oss men det var bara att lugna henne så somnade hon om! 4.30 kom hon in till oss i morse. Det är ovanligt! Senast 02 är det annars och då är hon "sen". Mellan 23-01 är det vanligaste. Hoppas på att det fortsätter så här nu då. Får vara lite beredd på ett bakslag. Men hur som haver, så är jag så sjukt glad och stolt över min underbara dotter! Ska få jobba hela denna vecka. Var ledig idag men tis-fre ska jag jobba. Gött! =D Kramar

Inga kommentarer: