lördag 21 november 2009

Händelserik dag

I förrgår så vaccinerade vi oss mot baconfebern.. Fick ont i armen på kvällen men inte så mycket mer. Hade jobbat under dagen och skulle få jobba dagen efter också så jag hoppades verkligen på att inte bli sjuk. Kändes okej på morgonen. Ont i armen och huvudvärk men det var bara att peta i sig en panodil och köra på. Det gick bra förutom att min typ chef gjort fel med schemat så jag skulle inte jobba heldag som hon hade sagt innan. Så blev mycket strul men det löste sig. Blev ändå ca 7 timmar. *bra* Jag slutade vid 14 (men satt kvar och snacka med mina kollegor ett tag) och kom därifrån vid 14.45. Jag skulle på pedikyr kl 17 (återkommer om det) så jag skulle inte riktigt hinna hem, så fick stanna i stan och invänta. Kände då hur febern kom som ett brev på posten. Fick frossa å skit. Satte mig på ett cafe för lite varmt te och något att äta men det hjälpte inte och varken åt eller drack upp allt. Sen ringer svärmor (Freya skulle hem till henne så hon och Patrik hämtade Freya på dagis) och är fly förbannad. Då visade det sig att när dom skulle sätta Freya i bilen så kände dom att det luktade väldigt surt. Patrik frågade Freya om hon hade bajsat. Nej sa hon bara och skämdes lite. Jo, hon hade bajsat och kissat ner sig totalt. Alla kläder, skor och overall var total genomsura! Och vet ni varför? JO FÖR ATT DOM JÄVLARNA GLÖMT SÄTTA PÅ HENNE EN BLÖJA!! Det var bara vikarier där och självklart så går det åt helvete då. Fan stackars unge! Hon skämdes ju! Och så hade dom ju varit ute så hon var ner pissar och bajsad och kall! Svärmor ringde och fick hålla tillbaka för att inte säga både det ena och det andra till dom. Fan alltså. Hur i helvete kan man glömma en sådan sak??? Vi vet vem det var också så det ska reporteras direkt på måndag. Mammas lilla tjej =( Jag kände mig ganska så hjälplös, sitter där själv på ett fik och mår inte så bra och vet vad Freya råkat ut för.. Blä! Jag fick iaf knata iväg till min pedikyr och väl där så blev dom osäkra på om jag skulle få göra det pga febern. Men eftersom jag inte var sjuk, utan en biverkning och det var fötterna och inte en massage så gick dom med på det. Men kände jag mig sämre under tiden så skulle jag säga till. Kände mig bättre iofs. Fast jag var ju inte bra. Iaf, det var riktigt gott! Aldrig gjort något liknande så det var kul. Var en julklapp (från förra julen) av svärmor som jag int ehade utnyttjat än. Riktigt mysigt var det iaf, så nu har jag fina fötter ;) Jag och Patrik är då barnlediga denna helg. Skönt. Mår dock inte helt bra än men får köra på samma som igår, panodil å se glad ut ;) Kramar på er, trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

men fy fan asså! glömma att sätta på blöja!!?? hur länge hade hon varit utan den?
Å vad mysigt att bli lite ompysslad, tråkigt att du hade biverkningar och så bara. :(
Å vad mysigt att ni får en barnfri helg! :)
Puss madde