måndag 30 november 2009

Svinis

Såg en lapp på dagis idag om att dom har konstaterat ett fall av svininfluensan på Freyas avdelning. Det känns riktigt skönt att vi vaccinerat henne men hon behöver ju ännu en spruta till... Så får vara uppmärksam. Hon har inte varit sjuk alls sen i slutet på september så kanske är hennes immunförsvar så pass bra att hon klara det. Måste vänta till nästa vecka innan vi kan ta nästa spruta och sen dröjer det ju typ fram till jul innan hon är 100 % skyddad. Vi får se vad som händer. Man ska inte måla fan på väggen när det ännu inte hänt något. Jobbade tis-fre förra veckan. Riktigt riktigt roligt var det! Jag jobbar gärna mer. Fast jag vill inte jobba 100 %, 50-75 % blir bra så jag kan hinna med allt här hemma också. Men oj va jag mår bra av det. Jag har inte varit så glad på länge som jag var förra veckan. Var dock väldigt trött i lördags, ujuj. Sov middag med Freya i 2 timmar, välbehövligt! Sen så har vi varit lite krassliga både jag och Patrik så energin har inte varit på topp. Men det blev lite julpynt ändå. Vi har inte så mycket att pynta med men lite mysigt blev det tycker jag. Vi fick köpa en advents ljusstake för den jag hade innan hade spruckit i trät. Dom är inte billiga inte. Vi ville inte ha en sån vanlig tråkig så då blev det dubbla priset direkt. Men va sjutton, något fint måste vi få köpa någon gång. Trött på att köpa billigt skräp bara för att hålla igen. Men det blir det enda vi köper i julpynt med. Ja.. jag funderar mycket just nu. Vill inte riktigt gå in på vad men jag hoppas att det visar sig. Hej så länge

Inga kommentarer: