torsdag 5 november 2009

Nervös

Först: Klart jag saknar dig med mamma. Jag saknar hela familjen och det vet du mycket väl! Linda: Hehe, det gör inget! Bättre sent än aldrig och tanken fanns ju där! =) Känner mig nervös nu inför jobbet. Det är ju en så stor skola som ska städas. Hur ska man hinna med allt? Hon sa det också att det kommer bli tufft och att jag inte ska känna panik men det börjar jag redan göra ändå. Tänk på att jag inte har jobbat sen 2 år tillbaka! Det är som att börja om på nytt. Känner mig orolig hur jag ska orka pressen för jag är inte helt stabil i mig själv som jag var för 2 år sedan. Men det kommer väl. Man bygger väl upp det igen under tiden. Jag måste försöka att inte bryta ihop eller så bara och våga fråga om det är något. Hon sa att jag skulle göra det. Be om hjälp när jag känner att hur ska jag klara detta? Hon själv hade känt så många gånger och inte bett om hjälp så hon ville inte att jag skulle göra samma misstag. Så det känns ju bra att kunna fråga så och att dom vet hur det är! Men det löser sig! =) Det kommer nog bli kanon kul och jag kommer nog må bättre när jag kommit igång. Att äntligen få göra något annat och få lön för det! Göttans! Freya krånglar som en kråka på nätterna! Både jag och P blev riktigt arga i natt. Hon vaknar och skriker och gnäller, sparkas och drar mig i öronen (låter kul, jag vet), ska ligga på mig och ligger tvärs över sängen så vi inte får plats! Jag är så trött på skiten nu men vet inte vad jag ska göra! Inget hjälper ju och nu gnäller hon fast hon får sova hos oss. Vi sover skit dåligt. Vaknat varje timme i natt tex. Mamma berätta att hon fick låsa in min storebror för han gick ju upp och satte igång spisen osv, men jag vet inte om jag vill/kan göra det med Freya. Tänk om det börjar brinna? Kommer det ens hjälpa? Hon kanske bara blir rädd och skriker hela natten? Gaaaah, ge mig förslag!! =(

4 kommentarer:

Mamma sa...

Du ska inte låsa in henne. Bara för att jag blev tvungen till det... det var fara för oss andra och att han kunde väcka alla typ kl 3. Jag hade inget val och han var nöjd så, sne var han äldre än Freya är nu.
Jag vet att du saknar mej med.. busar lite med dej =)

Lenaa sa...

Haha jag vet att du var tvungen till det =) Mena bara att jag önskar att jag hade kunnat göra det men ändå inte. =)

Linda L sa...

Ja du.. både Melissa och Oliver har knölat på nätterna.. Oliver är inne in en sån period nu.
Vi har bara trökat på.. man blir skittrött.. grinig och dann... men det har iaf gett med sig för oss. De har testat om de inte kan få somd e själva vill.. dvs lek ahela natten eller vad det kan vara.
Men vi har vart konsekventa och det har funkat.
Det är en pers, men du/ni fixar det. :)
Kramar

Tokiga jag sa...

nej för fan! inte ska du låsa in henne gumman!!!! ni har ingen madrass så ni kan sova inne hos henne på golvet? så får hon ligga i sin säng. du är jätteduktig lena! du kommer fixa jobbet, det vet jag!